انتخابات مجلس یازدهم اصفهان

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان

انتخابات مجلس یازدهم اصفهان

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان،‌همزمان با سراسر کشور در اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
در این وبلاگ اخبار انتخابات اصفهان را با همراهی شما دوستان پوشش خواهیم داد.

بایگانی
آخرین مطالب

۲۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

نام و نام خانوادگی: محمود ابراهیمی

شهرت: -----------

تحصیلات: اطلاعی در دست نیست

شهر و سال تولد: (مهاباد اصفهان)؟ - اطلاعی در دست نیست

وب سایت: ---------------------------

شغل: مشاور شهردار اصفهان در امور سازمان‌های مردم نهاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۱:۱۱
محمد ایرانی

نام و نام خانوادگی: سید رضا عقدایی

شهرت: -----------

تحصیلات: اطلاعی در دست نیست

شهر و سال تولد: اردستان - اطلاعی در دست نیست

وب سایت: ---------------------------

شغل: معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری اصفهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۰:۳۷
محمد ایرانی

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: ۸۶ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند که شامل ۹۰۴ داوطلب است.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد اظهارداشت: مجموع تعداد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان هزار و 242 نفر بود، اما 196 نفر از آنها قبل از شروع رسیدگی به صلاحیت‌ها، انصراف دادند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان افزود : به این ترتیب صلاحیت هزار و 46 داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان بررسی شد که از میان آنها 904 نفر تایید و 142 نفر رد صلاحیت شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۰:۰۰
محمد ایرانی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اصفهان از انتخاب اعضای هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان خبر داد. مرتضی طبیبی با اشاره به انتخاب اعضای هیأت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: مرتضی طبیبی، حجت الاسلام محمودآبادی، محمدرضا اکرمی، حسین قدسی و علی خراسانی به عنوان اعضای هیأت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان انتخاب شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۸ ، ۱۰:۵۳
محمد ایرانی

فرماندار اصفهان، حسین سیستانی در جلسه انتخاب معتمدین هیأت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان، با تأکید بر اهمیت سلامت و امانت‌داری در برگزاری انتخابات، عنوان کرد: مجریان، ناظران و همه دست‌اندرکاران انتخابات باید با رعایت مر قانون و حرکت بر مدار قانون عمل کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و با شکوه باشیم.

فرماندار اصفهان بر لزوم بسترسازی مناسب جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال جاری، تأکید کرد و افزود: باتوجه به شرایط فعلی کشور و توطئه‌های بسیار علیه انقلاب و نظام، مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف به خصوص انتخابات باعث حفظ و تقویت نظام و کشور شده و آن را در مقابل توطئه‌های شوم دشمنان بیمه می‌کند.

وی با اشاره به موادی از قانون انتخابات کشور در خصوص انتخاب معتمدین هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از رأی‌گیری و اکثریت نسبی آراء، از بین 30 نفر معتمد هیأت اجرایی، 8 نفر به عنوان اعضای اصلی معتمدین هیأت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان و 5 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل، انتخاب می‌شوند که نسبت به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان اقدام خواهند کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۸ ، ۱۰:۵۱
محمد ایرانی

نام و نام خانوادگی: سهیلا اثنی عشران

شهرت: ---------

تحصیلات: دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه اصفهان- – کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی

شهر و سال تولد: 1343- اصفهان (56 ساله)

وب سایت: ----------------

شغل: مدیر کل امور بانوان و خانواده و مشاور استاندار در اصفهان (ظاهرا استعفا تیر ۹۸ جهت شرکت در انتخابات)

 

سوابق و فعالیت‌ها:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۸ ، ۱۰:۳۸
محمد ایرانی

نام و نام خانوادگی: مجید نادرالاصلی

شهرت: حاج مجید نادرالاصلی

تحصیلات: کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

شهر و سال تولد: 1338- اصفهان (61 ساله)

وب سایت: http://www.naderolasli.com

شغل: بازنشسته دانشگاه اصفهان/ فعال فرهنگی-مذهبی-اجتماعی

 

سوابق و فعالیت‌ها:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۳:۳۶
محمد ایرانی

حضور کم‌رمق اصلاح‌طلبان دررقابت‌های انتخابات مجلس یازدهم هم بر ابهام ترکیب مجلس آینده می‌افزاید و هم ضرورت بررسی عوامل بسته بودن دست اصلاح‌طلبان در پای نهادن به میدان رقابت‌های انتخابات را پررنگ می‌کند.

ثبت‌نام و تحریم انتخابات دو منتهی‌علیه خط تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود، دو استراتژی که با پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، به نظر می‌رسد هیچ‌کدام اجرایی نشده است. استراتژی اول درصدد بود طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان حتی آن‌هایی که سابقه محکومیت دارند به امید تغییر رویکرد نهادهای ناظر در رقابت‌ها حاضر شوند و استراتژی دوم در انتقاد به عملکرد همین نهادهای ناظر شرکت و داوطلبی در انتخابات را تحریم کنند.

حضور انگشت شمار چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در روزهای ثبت‌نام اعلام اجرایی نشدن استراتژی نخست بود و دقیقا حضور همین انگشت‌شماران شاخص در روزهای ثبت‌نام هم موضوع تحریم انتخابات را منتفی کرد. این حضور کم‌رنگ اصلاح‌طلبان در حالی بود که در روزهای پایانی بسیاری از احزاب و تشکل‌های این جریان از همه همفکران صاحب صلاحیت خود خواسته بودند برای ثبت‌نام در این انتخابات حاضر شوند و حتی شایعاتی هم در ساعات پایانی نام‌نویسی مبنی بر درخواست و تماس رئیس دولت اصلاحات برای حضور در فرایند ثبت‌نام در فضای رسانه‌ای منتشر شد.

حجت‌الاسلام «مجید انصاری» «شهیندخت مولاوردی»، «علی شکوری راد»، «الیاس حضرتی»، «محمود صادقی»، «احمد نقیب زاده»، «مصطفی کواکبیان»، «فاطمه راکعی» و «جلال جلالی زاده» از مشهورترین چهره‌های اصلاحاتی هستند که در این انتخابات داوطلب رقابت شدند.

«محمدرضا عارف» سرلیست اصلاح‌طلبان مجلس دهم و رئیس فراکسیون امید این مجلس از غایبان بزرگ اصلاحات است که عدم حضورش با تحلیل‌هایی هم روبرو شد،  برخی مانند «فاطمه راکعی» عضو شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان درباره حضور نیافتن عارف در انتخابات مجلس معتقد است: عارف از مسایلی که در فراکسیون امید پیش آمد ناراضی است اما برخی دیگر معتقدند او خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آماده می‌کند. در هر دو صورت چه  عدم حضور عارف به نارضایتی در حال مرتبط باشد و چه به برنامه ریزی برای آینده، در این رقابت‌ها دستان بسته اصلاح‌طلبان را با همه انتقادات به او بسته‌تر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۱:۲۷
محمد ایرانی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۱۲۲۴ نفر برای حضور در مجلس یازدهم در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان ثبت نام کردند که ۱۲ در صد آن‌ها زن و ۸۸ درصد مرد هستند.

از نظر تحصیلات بیشترین مدرک به ترتیب ۹۵۹ نفر با مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس، ۱۳۸ نفر با مدرک تحصیلی دکتری، ۶۵ نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و ۶۲ نفر حوزوی ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند.

تعداد داوطلبان در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۲۱۱ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۲۷۶ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۲۲۴ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۸۵ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۰۱ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۵۷ نفر و ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳ نفر ثبت نام کردند.

با وجود آنکه داوطلبان تا ۷۵ سال می‌توانستند در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، اما در این رده سنی، داوطلبی در استان اصفهان ثبت نام نکرده است.

بالاترین درصد ثبت نامی بین داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی از نظر شغلی در استان اصفهان از قشر کارمندان با آماری بالغ بر ۴۲۴ نفر است. پس از این گروه، ۱۷۹ نفر با عنوان مشاغل آزاد، ۱۳۹ نفر بازنشسته، ۱۱۹ نفر فرهنگی و ۸۸ نفر سایر، داوطلب حضور در مجلس یازدهم هستند.

همچنین ۲۶ درصد از داوطلبان این دوره سابقه ایثارگری دارند، این در حالی است که این عدد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۳۳ درصد بوده است.

تعداد داوطلبان در شهرستان‌های استان اصفهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۱:۲۵
محمد ایرانی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی, ۵۵ نفر نام نویسی کردند که استان‌های البرز و تهران بیشترین نسبت و استان‌های هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، کمترین نسبت را دارند.

سید اسماعیل موسوی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، نخستین انتخابات پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری است، افزود: ستاد انتخابات کشور را از اردیبهشت امسال، تشکیل و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری آن را انجام دادیم و از دهم آذر نام نویسی از داوطلبان را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۱۶ آذر پایان یافت، ادامه داد: از ۲۰۸ حوزه ۲۹۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

موسوی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۱۵۱ نفر برای نام نویسی به ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری ها مراجعه کردند، اضافه کرد: از این تعداد، نام نویسی ۱۶ هزار و ۲۴ نفر، نهایی و نام نویسی ۱۲۸ نفر به علت نقص مدارک و علت های دیگر، نهایی نشد.

او افزود: این رقم حدود ۳۲ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۱:۱۹
محمد ایرانی